Wspólnoty mieszkaniowe – Zarządzanie

  1. Reprezentacja Wspólnoty Mieszkaniowej.
  2. Obsługa bankowo – księgowa
  • prowadzenie księgowości Wspólnoty oraz jej przechowywanie (zakres wg. ustaleń z Zarządem Wspólnoty),
  • prowadzenie ewidencji kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • przygotowywanie naliczeń na podstawie podjętych uchwał,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty oraz rozliczenie z Urzędem Skarbowym,
  • pomoc w uzyskaniu kredytów termomodernizacyjnych i inwestycyjnych,
  • dokonywanie rozliczeń kosztów dotyczących części wspólnych nieruchomości,
  • zarządzanie i kontrola wpływów oraz pożytków finansowych Wspólnoty,
  • wybór i prowadzenie rachunku bankowego nieruchomości,
  • rozliczanie zaliczek związanych z indywidualnymi lokalami a opłacanymi dostawcom za pośrednictwem Wspólnoty,
  • przygotowywanie planów gospodarczych,
  • pobieranie i windykacja opłat z tytułu pożytków,
  • windykacja należności oraz nadzór nad windykacją sądową.
  1. Obsługa techniczna nieruchomości

  • przechowywanie dokumentacji technicznej,
  • prowadzenie książki obiektu oraz innej wymaganej przepisami dokumentacji technicznej,
  • zapewnienie całodobowej obsługi technicznej budynku – usuwanie nagłych awarii 24h,
  • kontrola nad usuwaniem awarii i jej skutków,
  • przygotowywanie planów remontowych,
  • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
  • nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje, odbiór tych prac oraz egzekwowanie gwarancji od wykonawców robót budowlanych,
  • sukcesywne kontrole nieruchomości w celu zapewnienia właściwego stanu technicznego (instalacji wodnej, elektrycznej, kominowej) zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego,
  • zapewnienie ciągłości dostawy mediów oraz negocjacje warunków dostawy.

4. Obsługa prawna i doradztwo Wspólnoty Mieszkaniowej

  • organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej – nadanie numeru NIP, REGON, pomoc w założeniu konta bankowego,
  • reprezentowanie wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej (m.in. sądy, urzędy skarbowe),
  • przygotowywanie w porozumieniu z Zarządem uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • regulowanie podatków i innych opłat publiczno – prawnych,
  • zarządzanie procesem egzekwowania rękojmi i gwarancji na nieruchomość,
  • obsługa prawna związana z bieżącym administrowaniem/zarządzaniem nieruchomością wspólną.

5. Obsługa administracyjna

  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników,
  • prowadzenie rejestru polis ubezpieczeniowych związanych z nieruchomością wspólną,
  • bieżące rozwiązywanie zgłaszanych przez właścicieli lokali problemów, dotyczących części wspólnych,
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • wydawanie poświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych,
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi; negocjowanie cen i warunków umów,
  • planowanie remontów,
  • nadzór nad prawidłowością wykonywanych prac przez konserwatorów oraz osób wykonujących prace porządkowe,
  • przygotowywanie dla Zarządu Wspólnoty wszelkich pism i dokumentów związanych z działalnością Wspólnoty,
  • utrzymywanie czystości w otoczeniu nieruchomości (tj. zamiatanie chodników, odśnieżanie w okresie zimy chodników, posypywanie piaskiem).